Klagomål på vår verksamhet

Har du klagomål eller synpunkter på vår förskola? Vi strävar efter att skapa en trygg och utvecklande miljö där barn, elever och vårdnadshavare känner sig hörda. Om du upplever att något inte fungerar som det ska, följ gärna dessa steg:

  1. Kontakta verksamheten
    Ta först kontakt med den personal som är direkt ansvarig, till exempel barnets pedagog eller förskollärare.
  2. Kontakta rektorn
    Om du inte blir nöjd med svaret från personalen, vänligen kontakta rektorn. Rektorn ansvarar för att följa upp ärendet och se till att nödvändiga åtgärder vidtas. Maila rektor på info@lidingomontessori.se och ange ordet” klagomål” i ämnesraden. 
  3. Kontakta huvudmannen
    Är du efter samtal med rektorn fortfarande missnöjd, kan du vända dig till huvudmannen för Lidingö Montessoriförskola som även är styrelseordförande för föreningen. Huvudmannen är skyldig enligt skollagen att ta emot och skyndsamt utreda klagomål.

Aktuellla kontaktuppgifter till huvudman finner du på sidan ”Styrelsen”. Ange ordet ”klagomål” i ämnesraden.

Alla inkomna klagomål dokumenteras och utreds så skyndsamt som möjligt. Återkoppling ges till den som lämnat klagomålet.